4.5/5 - (2 votes)

Dieta DASH to jedna z najzdrowszych diet na świecie. Polecana jest przede wszystkim osobom o zwiększonym ryzyku rozwoju chorób układu krwionośnego, jednak na jej stosowaniu mogą zyskać tak naprawdę wszyscy. Na czym polega ta dieta? Obecnie możesz tego dowiedzieć się od profesjonalistów w ramach kursu online!

Dieta DASH – podstawowe założenia

DASH to skrót od Dietary Approaches to Stop Hypertension, czyli dietetycznego sposobu na zatrzymanie nadciśnienia. Jest to dieta lecznicza, której głównym celem jest zapobieganie rozwojowi chorób związanych z nadciśnieniem oraz nieodpowiednim funkcjonowaniem układu krwionośnego.

Stosowanie diety DASH ma dobroczynny wpływ na cały organizm. Dlatego eksperci podkreślają, że DASH wraz z dietą śródziemnomorską, są najlepszymi rodzajami jadłospisów, jakie można wybrać dbając o swoje zdrowie.

W diecie DASH dzienny jadłospis składa się z trzech głównych posiłków i nawet czterech przekąsek. Układanie jadłospisu wymaga zastosowania co najmniej 6 porcji produktów pełnoziarnistych, 4 porcji warzyw i owoców, 2 porcji chudego nabiału, 2 porcji chudego mięsa lub ryb, a także 2 porcji zdrowych tłuszczów roślinnych. Co więcej, DASH zakłada spożywanie ok. 4-5 porcji orzechów tygodniowo.

Kurs DASH – kto powinien zastanowić się nad tym kursem dietetycznym?

Dieta DASH jest polecana przede wszystkim „sercowcom”, ale skorzystać z jej dobroczynnych właściwości mogą wszyscy. Zdecydowanie kurs DASH polecany jest osobom, które chcą odżywiać się w sposób zbilansowany i zrównoważony, a jednocześnie nie muszą stosować diet redukcyjnych. Dieta DASH jest odpowiednia zarówno dla dzieci, jak i dorosłych i seniorów.

Już teraz na stronie beztabletek.pl/kursy możesz odbyć kurs dietetyczny napisany przez profesjonalistę i zacząć wdrażać zasady zdrowego żywienia w swoim domu! Kurs napisany jest przystępnym językiem i opracowany w sposób, który pomoże Ci od razu przejść do działania.

Przeczytaj także:  Dogoterapeuta - praca, zarobki, doświadczenie, zatrudnienie, jak nim zostać?

Samodzielnie podejmując kursy dietetyczne zwiększasz swoją wiedzę i możesz świadomie podchodzić do żywienia siebie i swoich bliskich. To inwestycja w zdrowie, a do tego mnóstwo pysznych przepisów!